History
  • 1933
    1933

    1933

    Kaikki sai alkunsa, kun perustaja Sol Koffler investoi säästönsä aloittaakseen matkalaukkuyrityksen Providencessa, Rhode Islandin osavaltiossa. Hänen unelmanaan oli valmistaa kestävä matkalaukku yhden dollarin jälleenmyyntihintaan.

  • 1945

    1945

    Lentomatkustaminen oli yleistymässä ja kevyemmille matkalaukuille oli kasvava kysyntä. Niinpä American Tourister lanseerasi Hi-Taper-matkalaukun, joka oli kevyempi ja helpompi pakata.

  • 1965

    1965

    50-luvulla American Tourister testasi uusia valmistusmateriaaleja mahdollistaakseen maailman ensimmäisen muotoon valetun matkalaukun valmistuksen.

    Modernisti muotoiltu laukku oli samalla äärimmäisen kestävä. Kansainvälisen matkustusliikenteen kasvaessa 60-luvulla, American Tourister oli ensimmäinen yhtiö, jonka laukkuja testattiin lentomatkustamisessa isoimpien lentoyhtiöiden lentoemäntien toimesta.

  • 1985
    1985

    1985

    80- ja 90-luvulla tuotesuunnittelun painopiste oli edelleen kovakantisissa laukuissa, mutta myös pehmeiden laukkujen kysyntä huomioitiin, laatua unohtamatta. Myös kestävyys huomioitiin, vaativan tuotetestaajan, gorillan, toimesta.

  • 1993

    1993

    Samsonite hankki American Touristerin omistukseensa vuonna 1993, korostaen maailman parhaiden matkalaukkumerkkien liittoa. Merkki jatkaa voimakasta kasvuaan ja onkin saatavissa jo 90 maasta ympäri maailmaa.

  • 2019
    2019

    2019

    2019 American Tourister on yksi johtavista matkalaukkumerkeistä, tunnettu ympäri maailmaa.