Luotettava ympäri maailman

  • 1933

    1933

    Kaikki sai alkunsa, kun perustaja Sol Koffler investoi säästönsä aloittaakseen matkalaukkuyrityksen Providencessa, Rhode Islandin osavaltiossa. Hänen unelmanaan oli valmistaa kestävä matkalaukku yhden dollarin jälleenmyyntihintaan.

  • 1945

    1945

    Lentomatkustaminen oli yleistymässä ja kevyemmille matkalaukuille oli kasvava kysyntä. Niinpä American Tourister lanseerasi Hi-Taper-matkalaukun, joka oli kevyempi ja helpompi pakata.

  • 1965

    1965

    50-luvulla American Tourister testasi uusia valmistusmateriaaleja mahdollistaakseen maailman ensimmäisen muotoon valetun matkalaukun valmistuksen.

    Modernisti muotoiltu laukku oli samalla äärimmäisen kestävä. Kansainvälisen matkustusliikenteen kasvaessa 60-luvulla, American Tourister oli ensimmäinen yhtiö, jonka laukkuja testattiin lentomatkustamisessa isoimpien lentoyhtiöiden lentoemäntien toimesta.

  • 1985

    1985

    80- ja 90-luvulla tuotesuunnittelun painopiste oli edelleen kovakantisissa laukuissa, mutta myös pehmeiden laukkujen kysyntä huomioitiin, laatua unohtamatta. Myös kestävyys huomioitiin, vaativan tuotetestaajan, gorillan, toimesta.

  • 1993

    1993

    Samsonite hankki American Touristerin omistukseensa vuonna 1993, korostaen maailman parhaiden matkalaukkumerkkien liittoa. Merkki jatkaa voimakasta kasvuaan ja onkin saatavissa jo 90 maasta ympäri maailmaa.

  • 2014

    2014

    2014 American Tourister on yksi johtavista matkalaukkumerkeistä, tunnettu ympäri maailmaa.

Tänä päivänä American Tourister tarjoaa laajan valikoiman laadukkaita matkalaukkuja, jotka ovat nuorekkaita, hauskoja, värikkäitä ja samalla kaupallisesti hinnoiteltuja.

Laadustaan tunnettu American Tourister yhdistää tyylikkään muotoilun ja käytännöllisyyden, tarjoten laajan malliston matkalaukkuja, ollen täydellisiä matkakumppaneja tulevalle matkallesi.